VAREMÆRKER

Varemærker vil som udgangspunkt være navnet på dit produkt eller det logo, du bruger for dit produkt. Et varemærke er det ”stempel” eller kendetegn, som gør det muligt for dine kunder at finde dit produkt igen, hvis de ønsker at købe mere. 

Et godt varemærke vil have særpræg, hvilket blandt andet betyder, at det er egnet til at adskille sig fra andre varemærker, således at kunderne kan huske forskel og finde frem til netop dit produkt. Særpræg gør også varemærket lettere at beskytte og håndhæve overfor eventuelle konkurrenters brug af et mærke, der er identisk med eller ligner varemærket. Når du skal beslutte dig for et varemærke, er der en række ting at tage hensyn til, blandt andet: 

  • Har varemærket nok særpræg? 
  • Er der andre, som allerede har ”taget” varemærket? 
  • Krænker jeg nogen ved at bruge varemærket? 
  • Har jeg brug for at kunne hindre andre i at benytte varemærket? 

Hos SAVI® er vi klar til at hjælpe dig med at besvare disse spørgsmål. Vi ønsker at være med fra starten af rejsen og at rådgive om IP-strategi og sikring af relevante rettigheder, ligesom vi ønsker at være med, hvis der skal laves IP due diligence i forbindelse med salg eller køb af en virksomhed eller planlægges en vækststrategi i andre lande mv.